ANUNŢ
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Mediului Bucureşti – INCDPM, organizează concurs în condiţiile Legii, pentru ocuparea următoarelor posturi:
- Director Economic
- Consilier Juridic
- Specialist Achiziții
- Specialist Resurse Umane
- Arhivar
- Tamplar
- Rectificator Universal
- Tehnician Logistică
Informaţiile privind condiţiile de participare, conţinutul dosarului de concurs, locul de depunere al acestuia, precum și alte informații se pot obţine la telefon 021.305.26.00, de luni până vineri, în intervalul orar 1300-1400. Înscrierile se pot face până la data de 03 iulie 2018.
Tematici si bibliografii
Director Economic
Tematică:
- Metode de evaluare a stocurilor;
- Inventarierea patrimoniului;
- Cheltuieli cu deductibilitate limitată la calculul impozitului pe profit;
- Obligații fiscale față de bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale;
- Evaluarea bunurilor la data intrării în patrimoniu;
- Principiile de bază din contabilitate;
- Casarea mijloacelor fixe;
- Metoda amortizării accelerate;
- Calculul și efectuarea concediului de odihnă;
- Impozitele directe;
- Registrele de contabilitate;
- Avansul de trezorerie pentru delegații;
- Infracțiuni privind evaziunea fiscală;
- Situații financiare anuale;
- Refuzul de viză;
- Ordinea stingerii datoriilor bugetare;
- Repartizarea profitului;
- Garanția materială suplimentară;
- Taxarea inversă;
- Atribuirea directă a contractelor de achiziție publică;
- Decontarea cheltuielilor de transport a salariaților la și de la locul de muncă;
- Cheltuieli de delegare;
- Impozitul pe clădiri;
- Impozitul pe teren;
- Contabilitatea de gestiune.
Referinţe bibliografice:
- Legea Contabilității nr.82/1991;
- Hotărârea de Guvern nr.253/2015 privind înființarea INCDPM;
- Regulamentul de Organizare și Funcționare a INCDPMv;
- Ordinul nr.923/2014 pentru aprobarea normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu;
- Decretul nr.209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operațiunilor de casă;
- Legea nr.22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenților economici, autorităților sau instituțiilor publice;
- Ordinul nr.2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
- Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizat;
- Ordinul nr.2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
- Hotărârea nr.1860/21.12.2006 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării, în cadrul localității, în interes de serviciu;
- Legea nr.53/2003 privind Codul Muncii republicat;
- Ordinul nr.1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare consolidate;
- Ordonanța nr.57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică;
- Hotărârea nr.2139/2004 privind catalogul privind clasificația și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe;
- Hotărârea nr.276/2013 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe;
- Ordonanța de urgență nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune servicii;
Legea nr.319/2003 privind Statutul personalului de cercetare-dezvoltare; - Regulamentul intern al INCDPM;
- Contractul Colectiv de Muncă al INCDPM;
- Legea nr.241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale.
Consilier Juridic
Tematică:
- Activitatea consilierului juridic ( atribuții, competențe, răspunderi);
- Reprezentarea intereselor angajatorului în fața instanțelor de judecată, a autorităților și instituțiilor publice;
- Regimul juridic al achizițiilor publice;
- Regimul juridic al raporturilor de muncă;
- Contracte civile și comerciale ( negociere, avizare, clauze, răspundere contractuală);
Referinţe bibliografice:
- Constituția României;
- Codul civil actualizat;
- Codul de procedură civilă actualizat;
- Codul muncii – Legea 53/2003, cu modificările și completările ulterioare – republicare;
- Legea nr.514/2003, privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic;
- Legea nr.246/2006, pentru completarea legii nr.514/2003 privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic;
- Statutul profesiei de consilier juridic;
- HG 253/2015 privind înființarea unor institute naționale de cercetare-dezvoltare în domeniul protecției mediului, ecologiei și dezvoltării durabile prin reorganizarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecția Mediului, precum și pentru actualizarea datelor de patrimoniu;
- Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice;
- Hotărârea nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție public/ acordul-cadru din Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice;
- OG nr.57/2002, privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică;
- Legea securității și sănătății în muncă nr.319/2006;
- HG nr.1425/2006, pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănptății în muncă nr.319/2006;
- Legea nr.554/2004, privind contenciosul administrativ- actualizată.
Specialist Achiziții
Tematică:
- Principiile achizitiilor publice;
- Etapele procesului de achizitie publica, Strategia Anuala de achizitie publica, Programul anual al achiziţiilor publice;
- Estimarea valorii achizitiei si alegerea modalitatii de atribuire;
- Criterii de calificare si selectie. Criterii de atribuire;
- Proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica;
- Sistemul naţional de cercetare-dezvoltare; (Strategia naţională de cercetare-dezvoltare şi Planul naţional de cercetare-dezvoltare);
- Finanţarea activităţilor de cercetare-dezvoltare şi inovare.
Referinţe bibliografice:
- Constitutia Romaniei;
- H.G 253/2015 privind înființarea unor institute naționale de cercetare- dezvoltare în domeniul protecției mediului,ecologiei și dezvoltării durabile prin reorganizarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecția Mediului, precum și pentru actualizarea datelor de patrimoniu;
- Legea nr. 98/2016 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice, publicata in M. Of. nr. 390 din 23 mai 2016;
- HG nr. 395/2016 din 2 iunie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, publicata in M.Of. nr. 423 din 6 iunie 2016;
- O.G nr.57/2002, privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica;
- Legea nr. 319/2003, privind Statutul personalului de cercetare-dezvoltare, cu modificarile ulterioare.
Specialist Resurse Umane
Tematică:
- Încheierea, executarea, modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă;
- Dispoziții tranzitorii privind sistemul unitar de pensii;
- Dispoziții generale privind completarea modelului cadru al Contractului Individual de Muncă;
- Aplicarea prevederilor Contractului Colectiv de Muncă la nivel de Unitate;
- Acordarea gradelor și încadrarea pe funcții a personalului de cercetare-dezvoltare;
- Dispoziții generale privind înființarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecția Mediului București;
- Evaluarea performanțelor salariaților.
Referinţe bibliografice:
- Hotărârea de Guvern nr.253/2015 privind înființarea INCDPM;
- Regulamentul de Organizare și Funcționare a INCDPM;
- Legea nr.53/2003 privind Codul Muncii republicat;
- Ordonanța nr.57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică;
- Legea nr.62/2011 a dialogului social – republicare;
- HG nr.500/2011 privind Registrul General de Evidență a Salariaților, actualizată;
- Legea nr.319/2003 privind Statutul personalului de cercetare-dezvoltare;
- Ordinul nr.64/2003 pentru aprobarea modelului cadrul al Contractului Individual de Muncă, actualizat;
- Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul intern al INCDPM;
- Ordonanța 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor;
- Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;
- Ordin nr.1229/2011 privind aprobarea criteriilor de evaluare a performanțelor profesionale individuale și a modelului fișei de evaluare a performanțelor profesionale individuale;
- Contractul Colectiv de Muncă al INCDPM.
Arhivar
Tematică:
- Evidența documentelor;
- Întocmirea nomenclatorului dosarelor;
- Înventarierea dosarelor și predarea lor la compartimentul de arhivă;
- Selecționarea documentelor.
Referinţe bibliografice:
- Legea Arhivelor Naționale nr.16/1996 republicată în Monitorul Oficial;
- Legea nr.138/2013 pentru modificarea și completarea Legii Arhivelor Naționale nr.16/1996;
- Autoritatea Națională pentru Calificări. Standard Ocupațional Arhivar;
- Legea nr.135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică;
- Instrucțiuni privind activitatea de arhivă la creatorii și deținătorii de documente aprobate de conducerea Arhivelor Naționale prin Ordinul de zi nr.217/23.05.1996;
- Hotărârea de Guvern nr.253/2015 de înființare a INCDPM.
Tâmplar
Tematică:
- Clasificarea tipurilor de cherestea si materiale stratificate utilizate în atelierul de tâmplărie;
- Operații de prelucrare mecanizată a lemnului;
- Prelucrarea scobiturilor prin mijloace mecanizate, pentru realizarea îmbinărilor în lemn;
- Descrierea tehnologiei de execuție a îmbinărilor în lemn;
- Norme de tehnica securităţii în muncă pentru atelierul de tâmplărie.
Referinţe bibliografice:
- Manualul dulgherului-A.Plesea, Editura Tehnică;
- Norme de Tehnica Securității în Muncă pentru tâmplar.
Rectificator Universal
Tematică:
- Descrierea procesului tehnologic la prelucrarea prin rectificare scule utilizate și tipuri de maşini;
- Utilizarea lichidelor de racier şi ungere în procesul de rectificare;
- Mijloace de măsurat şi verificat;
- Prelucrări executate prin rectificare;
- Norme de tehnica securităţii în muncă pentru prelucrarea metalelor prin așchiere.
Referinţe bibliografice:
- Îndrumător pentru ridicarea calificării lăcătuşilor din construcţiile de maşini- V.Răducu, N.Răducu, Gh. Rusu- Editura Tehnică.
- Utilajul și tehnologia lucrărilor mecanice- V.Zgura, E.Ariesanu, Gh. Peptea-Editura Tehnică
- Norme de tehnica securităţii în muncă pentru prelucrarea metalelor prin așchiere.
Tehnician Logistică
Tematică:
- Organizarea locului de muncă în atelierul de lăcătușerie;
- Mijloace de măsurat şi verificat;
- Tehnologia polizării, scule și utilaje folosite;
- Găurirea, scule și dispositive utilizate la găurire;
- Norme de tehnica securităţii în muncă pentru atelierul de lăcătuşărie.
Referinţe bibliografice:
- Îndrumător pentru ridicarea calificării lăcătuşilor din construcţiile de maşini- V.Răducu, N.Răducu, Gh. Rusu- Editura Tehnică;
- Utilajul și tehnologia lucrărilor mecanice- V.Zgura, E.Ariesanu, Gh. Peptea-Editura Tehnică;
- Norme de tehnica securităţii în muncă pentru atelierul de lăcătuşărie.
Rezultate
Rezultate finale - Studii medii
Sunt admisi candidaţii care au obţinut cel puţin media 8.
Rezultate finale – concurs Administrativ
Studii Medii
# | Nume/ prenume | Post | Probă Interviu | Probă scrisă | Notă finală | Admis/Respins |
1. | Gheorghe Silvia Florentina | Arhivar | 9,50 | 9,17 | 9,33 | ADMIS |
2. | Toma Marian | Tâmplar | 9,08 | 8,42 | 8,75 | ADMIS |
3. | Lazăr Constantin Flabian | Rectificator Universal | 9,67 | 9,33 | 9,50 | ADMIS |
4. | Burcea Gheorghe | Tehnician logistica | 9,83 | 9,58 | 9,71 | ADMIS |
Rezultate finale - Studii superioare
Sunt admisi candidaţii care au obţinut cel puţin media 8.
# | Candidat | Post | Proba interviu | Proba scrisă | Notă finală | Admis/ respins |
1 | Pipirigeanu Mariana | Director Economic | 10 | 9,75 | 9,88 | ADMIS |
2 | Baciu Ruxandra | Consilier Juridic | 9,8 | 10 | 9,90 | ADMIS |
3 | Dinu Daniela | Specialist Achizitii | 9,95 | 9,5 | 9,73 | ADMIS |
4 | Voicu Ionela Alina | Specialist Resurse Umane | 9,8 | 10 | 9,90 | ADMIS |